måndag 28 juni 2010

Med fast hand

Det har varit en jävla vår på många sätt, men nu kysser morgonsolen min tomatplanta utanför fönstret och jag ska gå till jobbet i en Rolling Stones-tröja och fundera över kloka, roliga saker att säga när D och L gifter sig om en vecka.
Jag ska hålla ihop, dra gränser, vara en vän och diktator och med varsam och fast hand se till att han och hon kan koppla av och växla ringar och älska varandra hela kvällen.
Det är en jävla utmaning, jag menar, det inget vardagsklientel att hantera precis.
Man borde kasta sig i havet.
Jag blåste ur skallen med en löprunda i går, kom hem, såg Braslien prestera fotbollsporr, jag läste Dylan Thomas kärleksbrev, allt annat än stramt hållna, mest vilt klotter om alkohol, längtan, kärlek, skuld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar