torsdag 7 maj 2009

Avspark

Jag har teakbets på två naglar och funderar över vilken position jag ska begära när det är dags för fotbollsmatch i kväll.
Det var ju ett tag sen senast, jag gjorde ett misslyckat försök i somras.
Man tror så mycket om sig själv.
Man minns och man minns fel.
Jag inbillade mig faktiskt att jag en gång i världen var en explosiv och hyggligt spelskicklig högerback, men det förstås fel.
Men denna sommardag målade jag vackra bilder och jag drabbades av svårt övermod, när jag kastade in mig in i den ena feltajmade tacklingen efter den andra!
Vi spelade på ett fält, någon hade gått med lie, det var gropar, sten, tuvor och jag vred foten och blev liggande med svåra smärtor längs högra fotleden.
Röntgen, två kryckor för 180 spänn, ett hårt lindat bandage, ingenting var av, men mitt aggressiva, oförsiktiga och direkt obegåvade spel hade gett mig en kraftig blödning på insidan och fotade svullnade som ett övergäst bröd.
Jag tror att jag linkade ner i hamnen och försökte dämpa smärtan med en öl.
Det gick inget vidare.
Vi får se om kvällen i kväll slutar bättre.
Jag är inte särskilt rörlig längre, så nu har jag bestämt mig för att helt förlita mig till min förmåga att läsa spelet, att vara steget före, att stå rätt.
För säkerhets skull har jag det kompletta Blåvitt-setet och Ica-sponsrade fotbollsstrumpor.
Jag är redo och klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar