tisdag 26 maj 2009

En ny vän i garaget

I denna vackra tid.
Det finns så mycket att göra.
Som att köpa en bil, kanske, för att rädda sommaren, för känslan av att åtminstone kunna köra i den mörka natten, genom skogen, genom ett landskap som kanske är svart och stort.
Så det var vad jag gjorde i dag.
Köpte en bil, alltså.
Jag gillar egentligen inte bilar, inte ens tanken på bilar, men jag gillar tanken på att åka hela natten längs en ödslig väg och lyssna på samtalsradio och stillsam musik.
Och jag måste medge att det känns en smula häftigt att köra röd Peugeot.
Hej då Forden, en gammal vän, lojal, trofast, pålitlig allt som oftast, kantstött och rostig och smutsig som själva livet, men vad du har tagit mig på resor och äventyr.
Det är en ny tid nu och det händer saker.
Jag lovar att berätta.
Snart, snart, snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar