söndag 31 oktober 2010

Omkring på Baksidan

Satt hos DSA i går.
Vi klippte tre kortfilmer.
Vi drack kaffe, tittade på gamla fotografier, såg en ung Caj Karlsson sitta på polarnas axlar med svett i pannan och en flöjt i handen.
Vi arbetade bra, vi förstod varandra, lyssnade.
Vi hittade en bra form till slut.
Det var mycket intressant.
Tre filmer från Baksidan, alltså.
DSA rökte och jag berättade att jag lyckades slarva bort en potatislimpa häromnatten.
Vi blev lite vänner där.
Jag tror att han förlät mig för att jag en gång skrev en raljant skandalartikel om ett uppblåst musikprojekt han en gång stod bakom - och som kraschlandade i backen.
Det där kostade honom en kvarts miljon eller så, inte artikeln förstås, men kraschen.
Låt oss säga att vi inte berörde saken.
Nu gör vi teater och förstår varandra.
Det är bra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar