måndag 12 januari 2009

klona mig

Hysterisk dag i går, drog till Ronneby två gånger samma dag, tillbaka, klippa, läsa, klippa, läsa, städa, rensa, boka, ringa, ringa, klippa.
Jag kan inte klona mig, men denna vecka hade jag behövt vara två.
Minst.
Ja, jag har varit sjuk av stress, men ibland tror jag att jag också varit sjuk av leda, av bristen på någonting.
Jag menar: ett riktigt liv måste ju innehålla mer än bara jobb och plikter.
Och då vill man ju så gärna försöka.
Därför är jag just nu både heltidsarbetande, småbarnspappa, bostadsrättsinnehavare, vän, producent, chaufför, inköpare, ljudtekniker, flyttkarl, marknadsansvarig, musikansvarig och trött.
Jävligt trött.
Men tack vare en smart insats i går, har jag nu lyckats frigöra lite tid och lite yta.
I kväll sänder för övrigt tv tre minuter med J.
Se det.
Lyssna.
Det är varmt, häftigt, levande.
I föreställningen berättar han om alla de yviga, kantstötta, trasiga, egendomliga, excentriska figurer vi alla måste vårda och vara rädda om.
Han är en av dem.
Världen behöver fler av den sorten.
Också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar