söndag 11 januari 2009

oförändrat i kiosken

Här hade jag faktiskt ursprungligen för avsikt att förbehållslöst hylla en kompositör, sångare, musiker, skribent som heter Fredrik Jonsson.
Men jag tror jag vilar på hanen där.
I stället nöjer jag mig med att konstatera att hockeymatchen jag såg i går var ingenting annat än bedrövlig.
Torsk, naturligtvis, 3-4 och jag insåg plötsligt att ingenting har hänt i telefonkiosken sen jag senast var där.
Jo, en sak:
det har tillkommit en ny back i andralinan, men hans insats har jag med mina fotbollsglasögon svårt att bedöma.
Egentligen finns det ändå alltid flera goda skäl att slå ihjäl några sömniga söndagstimmar i arenan.
Brödmannens grillkorv håller yppersta klass.
W brukar sitta på E-sektionen och i brist på annan underhållning sopa iväg lite byskvaller från gatorna och skogsvägarna därhemma.
Herr F:s försäljningsteknik av så kallade 50-50-lotter.
Kultur, kultur, kultur.
Detta sammantaget gör ju att man i rätt hög grad kan skita i om Gislaved har rest 20 mil i en minibuss med bandyklubbor och oslipade rör och ändå spelar ut Khk: s primadonnor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar